tisdag 17 september 2013

Galen turismlärare

Hinner inte vara rolig på bloggen alls - den som lovade detta kan få vara rolig. Just nu är jag begravd i en massa annat som behöver bli klart innan vi åker. Men däremot kan jag berätta lite om hur vi gick tillväga för att få till vårt lilla projekt. Efter lite tjat på rektor om att vi borde göra detta nu så låste vi in oss en dag för att sätta igång med ansökningar till UHR. Det tog en dag, typ en heeeeel dag, och sedan någon vecka till. Engelskläraren hjälpte till (efter mutor) med att göra en engelsk version åt oss och rektorn tog till sina språkkunskaper och gjorde en slavisk version och så skickade vi två presentationer till dels en skola vi hade kontakter på (den i Serbien) och till ett ställe i Spanien, och höll tummarna att någon skulle vilja samarbeta med oss. Efter ett tag så fick vi napp och då skulle det till lite, lite till - letter of intent och en massa annat att fylla i till UHR:s ansökan.
Sedan minsann så kom beslut från UHR att vi skulle bli beviljade medel för förberedande besök till Serbien och det var då det riktiga arbetet startade - fast det tar vi i senare skede - just nu är jag orolig över vilka skor jag ska packa med mig....bara ett par dagar kvar...
Madelenegalenturismlärare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar